Hej medlemmar!

Nedan följer lite info kring vad som händer i föreningen och lite aktuella frågor.

Uppsägning av medlemskap

Om du inte har betalat din medlemsavgift ännu men bara glömt det, gör det nu så du inte riskerar att tas bort ur våra listor. Rolf kommer snart också skicka ut ett mejl till alla medlemmar där han ombeder er som vill vara medlemmar betala in medlemsavgiften. Alla som inte betalat in avgiften tills det angivna datumet i Rolfs mejl kommer att i enlighet med GDPR tas bort från listor och register. Det har dröjt lite på tiden för denna rensning, vi ber om ursäkt för det och ber er att om ni får mejl från oss men inte vill vara medlem längre att meddela oss det.
Man kan alltid få vara kvar som mottagare av meddelanden via e-post (dock via en separat utskickslista). Där vi går ut med lite info kring vad som händer i klubben.

Aktiviteter

Nästa medlemsmöte kommer bland annat Kalle SA5VOX att hålla ett kortare föredrag kring antenner. Bor du i lägenhet eller har det allmänt trångt med antennmöjligheter? Då är detta ett föredrag för dig.

Vi har också diskuterat lite kring att hålla en uppvisning av våra instrument i lokalen. Återkommer med tid för detta.

Rävjakt HT 2024

Fortsatt så har Kasper SA5LKT klubbmästartiteln för rävjaktstävlingen. Men! Nu i höst kan du tävla för att ta över titeln. Mer information kommer. 🙂

Kalendern

Ni har väl inte missat kalendern som vi har via Google Kalender? Den går även att prenumerera på så du aldrig missar något arrangemang eller möte. Se mer info under Föreningsinformation -> Kalendern.

Om du har Google Kalender: klicka på plustecknet i nedkanten av kalendern.

Använder du inte Google Kalender? Då kan du förstås fortfarande prenumerera på kalendern genom att ange en av följande länkar i din kalender klient (HTML-adressen kan du ju också spara i bokmärken i din webbläsare):

iCal format: https://calendar.google.com/calendar/ical/webbplats%40sk5lf.se/public/basic.ics
HTML-adress: https://calendar.google.com/calendar/embed?src=webbplats%40sk5lf.se&ctz=Europe%2FStockholm

Avslutande ord

Tack för att ni orkade läsa så här långt, tveka aldrig att höra av er till någon i styrelsen om du har önskemål kring aktiviteter eller andra funderingar.

Kasper SA5LKT
Sekreterare SK5LF